Wednesday 24 April 2013

TIPS KECANTIKAN AILIN:

TIPS KECANTIKAN AILIN:
Sekiranya anda sedang menggunakan produk AILIN dan dalam masa yang sama anda sedang memakan SUPLIMENT atau VITAMIN C, atau sebarang suppliment untuk menguruskan badan, anda disarankan MEMINUM AIR secukupnya bagi MENGELAKKAN pertumbuhan jerawat.. Ia dinamakan healing crisis. Begini konsepnya, vitamin terdiri dari bentuk yang pekat dan padat, sebab tu ia kecil sahaja. Contoh :...-
1) sebiji vitamin C bersamaan dengan 5 biji oren. Padat, pekat dan mampat kan ? Lalu badan memerlukan cecair untuk menyerap dan mengangkut keseluruh tubuh. Oleh itu kita perlu banyak minum air.
2) Lemak yang berlebihan akan dibuang dalam bentuk toksin melalui urine, kalau tak takkan kita boleh kurus betul tak? sebb takda jalan lain utk membuang lemak tu selain urine :p.

Teorinya mudah, jika kurang minum air, mana vitamin dan toksin yang badan tidak perlukan dan perlu dibawa keluar sepatutnya melalui urin, tidak keluar keluar melalui urin sebab badan kurang air. Jadi ia lalu jalan mudah, keluar lalu liang roma. Kesannya bukan setakat kulit muka berjerawat, tetapi belakang badan pula.

Jadi panduan dibawah harap dapat membantu bukan setakat mereka yang ambil supplement untuk mengatasi masalah
jerawat, tetapi juga untuk yang lain-lain.
Minum air masak secukupnya. Cara mahu tahu cukup atau tidak adalah cara :
> setiap 25kg berat, anda memerlukan 1 liter air
>Minum air kelapa muda seminggu sekali untuk proses detox sebab air kelapa muda ini mengandungi serat yang hebat.
>Makan pelbagai jenis buah-buahan. Ia kaya dengan pelbagai vitamin dan serat

Selamat mencuba!!

No comments:

Post a Comment